EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by dedek88954@gmail.com at 21/05/2012 10:02:18  •  206 Views


PENGARUH STRATEGI PEMBELAJARAN DAN SIKAP BERAGAMA TERHADAP HASIL BELAJAR PENDIDIKAN AGAMA ISLAM SISWA SMP NEGERI STABAT

The effect of the learning strategy and religious attitude towards learning result of Islamic of student of SMP Negeri 5 Stabat

Created by :
Akrim ( 045050266 )



SubjectTEACHING
LEARNING STRATEGIES
SECONDARY SCHOOL
ISLAM- STUDY AND TEACHING
Alt. Subject PENGAJARAN
STRATEGI PEMBELAAJRAN
SMP
ISLAM-STUDI DAN PENGAJARAN
KeywordSikap Beragama
Hasil belajar
Pendidikan Agama

Description:

Penelitian ini bertujuan untuk (1) mengetahui perbedaan basil belajar siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran pemodelan dan strategi pembelajaran konvensional, (2) mengetahui perbedaan hasil belajar pendidikan agama Islam antara siswa yang memiliki sikap beragama tinggi dan sikap beragama rendah, (3) mengetahui interaksi antara strategi pembelajaran dan sikap beragama dalam mempengaruhi basil belajar pendidikan agama Islam siswa. Penelitian ini merupakan penelitian kuasi eksperimen. Populasi dalam penelitian ini berjtunlah 160 orang yang berasal dari 4 kelas VIII (delapan) SMP Negeri 5 Stabat. Sedangkan sampel berjumlah 80 orang yang diambil dari 2 kelas dengan menggunakan duster random sampling. Sebelum perlakuan diberikan, terlebih dahulu sampel penelitian diberikan tes sikap beragama untuk membedakan jenis sikap beragama yang dimiliki oleh siswa. Tes basil belajar yang digunakan untuk menguji hipotesis penelitian terlebih dahulu diujicobakan untuk mengetahui tingkat validitas dan reliabilitas tes. Hasil yang diperoleh dari 45 soal yang diujikan sebanyak 32 soal saja yang memenuhi persyaratan. Statistik yang digunakan dalam penelitian ini adalah statistik deskriptif untuk menyajikan data dan statistik inferensial untuk menguji hipotesis penelitian. Hipotesis penelitian diuji dengan menggunakan Anava 2 jalur yang sebelumnya, terlebih dahulu dilakukan uji persyaratan analisis data yaitu uji normalitas dengan uji Lilliefors dan uji homogenitas varians dengan uji Bartlett dan Uji Fisher. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa : (1) basil belajar pendidikan agama Islam siswa yang dibelajarkan dengan strategi pembelajaran pemodelan lebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang dibelajarkan dengan strategi pembelajaran konvensional. Hal ini ditunjukkan oleh Fhit,,,,g = 100,09 > Flaw = 3,95 pada taraf signifikan a = 0,05 dengan dk = (1,76). (2) siswa yang memiliki sikap beragama tinggi memperoleh hasil belajar pendidikan agama Islam yang lebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang memiliki sikap beragama rendah. Hal ini ditunjukkan oleh Fhitung = 7,40 > Fit = 3,95 pada taraf signifikan a = 0,05 dengan dk = (1,76), dan (3) terdapat interaksi antara strategi pembelajaran dan sikap beragama dalam mempengaruhi basil belajar pendidikan agama Islam siswa. Hal ini ditunjukkan oleh Fhitung = 43,10 > Ftthel = 3,95 pada taraf signifikan a = 0,05 dengan dk = ( 1,76).


Alt. Description

The objectives of this research are (1). To know the diference of students learning result which is taught model by learning strategy and conventional learning strategy, (2) To know the difference of Islamic educational learning result between students who have high religious attitude and low religious attitude , (3) To know the interaction between learning strategy and religious attitude in influencing the learning result of students Islamic education. This research is an experimental quasi research. The number of population is 160 persons from 4 classes of Grade VIII SMP Negeri 5 Stabat. The sample is 80 persons from 2 classes by using cluster random sampling. Before performance is provided, the research sample such as religious attitude test is provided. This is to distinct the kind of religious attitude of the student. The learning result test that used to examine the hypothesis of research, firstly, it is tried out to know the validity stage and reliability test. From 45 question tested, only 32 question are fulfilled. The descriptive statistics are used to serve the data, and inferential statistics are to examine the hypothesis of research. The hypothesis of research tested by Anova two ways that before has been tested on data analytical stipulation namely normality test with Lilliefors test and variant homogenity tact with Bartlett test and Fisher test. The hypothesis testing result showed that: (1) Learning result of students Islamic education that learned by model learning strategy is higher than conventional learning strategy. Is is shown by Fcount =100.09>Ftable= 3.95 at significant level a = 0.05 with df = (1.76). (2) The students who have high religious attitude acquired Islamic education learning result higher than the students who have low religious attitude. This can be indicated by Fcount = 7.40> Ftable = 3.95 at significant level a = 0.05 with df (1.76), (3) There is an interaction between learning strategy and religious attitude in influencing the students Islamic educational learning result. Fit = 43.10> Fiabje = 3.95 at significant level a = 0.05 with df = (1.76). r.

Contributor:
  1. Prof. Dr. Abdul Hamid K, M.pd
  2. Prof. Dr. Abdul Hasan Saragih,
Date Create:15/07/2008
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-542
Collection ID:542
Call Number:371.3 Akr p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2012 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-strategi-pembelajaran-dan-sikap-beragama-terhadap-hasil-belajar-pendidikan-agama-islam-siswa-smp-negeri-stabat-542.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-542-045020266 - Abstrak.pdf - 196 KB
  2.  UNIMED-Master-542-045020266 - Kata Pengantar.pdf - 145 KB
  3.  UNIMED-Master-542-045020266 - Daftar Isi.pdf - 443 KB
  4.  UNIMED-Master-542-045020266 - Bab I.pdf - 916 KB
  5.  UNIMED-Master-542-045020266 - Bab II.pdf - 4611 KB
  6.  UNIMED-Master-542-045020266 - Bab V.pdf - 711 KB
  7.  UNIMED-Master-542-045020266 - Daftar Pustaka.pdf - 358 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Agama , Beragama , Hasil , Hasil belajar , Pendidikan , Pendidikan Agama , Sikap , Sikap Beragama , belajar



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




15111703


Visitors Today : 768
Total Visitor : 1123404

Hits Today : 20039
Total Hits : 15111703

Visitors Online: 34


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.83.239.145
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan