EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by dedek88954@gmail.com at 21/05/2012 10:02:18  •  911 Views


PENGARUH STRATEGI PEMBELAJARAN DAN PENGUASAAN KOSAKATA TERHADAP KEMAMPUAN MEMAHAMI WACANA BAHASA INGGRIS SISWA KELAS X SMA KEMALA BHAYANGKARA 1 MEDAN

The effect of instructional strategy and vocabulary knowledge on students achievement in english reading text of the tenth years students at SMA Kemala Bhayangkari 1 Medan

Created by :
Chalidin Ali ( 055020373 )



SubjectLEARNING STRATEGIES
ENGLISH LANGUAGE-VOCABULARY
SENIOR HIGH SCHOOL
Alt. Subject STRATEGI PEMBELAJARAN
KOSA KATA- BAHASA INGGRIS
SMA
KeywordStrategi Pembelaran
Kosakata
Wacana

Description:

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh strategi pembelajaran dan penguasaan kosakata terhadap kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris. Penelitian ini dilakukan pada siswa kelas X SMA Kemala Bhayangkari 1 Medan Tabun Pelajaran 2006-2007, dengan jumlah sampel penelitian 80 orang. Metode penelitian elcsperimen semu dengan rancangan factorial 2x2. Telcnik sampling dengan cara cluster random sampling. Instrumen penelitian untuk menjaring data menggunakan tes, dengan terlebih dahulu melakukan uji coba kepada kelas XI untuk mengetahui validitas dan reliabilitas tes. Untuk menguji hipotesis menggunakan analisis varian dua jalan pada taraf signifikansi 5 %. Basil penelitia menunjukkan: (1) kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran kebermaknaan lebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran konvensional, hal ini ditunjukkan oleh Fhitung 11,09 > Ftabel = 3,96 pada taraf signifikansi 5%, (2) siswa yang memiliki penguasaan kosakata tinggi mempunyai kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris lebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang memiliki penguasaan kosakata rendah, hal ini ditunjukkan oleh Fhitung= 21,62 > Ftabel = 3,96 pada taraf signifikansi 5%, dan (3) terdapat interaksi antara strategi pembelajaran dan penguasaan kosakata secara bersama-sama dalam mempengaruhi kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris, hal ini ditunjukkan oleh Fhitung = 6,59 > Ftabel= 3,96 pada taraf signifikansi 5%. Uji lanjut menggunakan uji Scheffe yang membuktikan bahwa siswa yang memiliki penguasaan kosakata tinggi yang diajar dengan strategi pembelajaran kebermaknaan memperoleh hasil kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris Iebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang di ajar dengan strategi pembelajaran konvensional . Sedangkan si swa yang memilikii penguasaan kosakata rendah memperoleh hasil kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris Iebih tinggi jika diajar dengan strategi pembelajaran konvensional. Kesimpulan dari penelitian ini menyatakan bahwa strategi pembelajaran keberrnaknaan memberi pengaruh Iebih tinggi terhadap kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris dibandingkan dengan strategi pembelajaran konvensional, sementara hasil kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris siswa yang memiliki penguasaan kosakata tinggi lebih tinggi dari siswa yang memiliki penguasaan kosakata rendah dan terdapat interaksi antara strategi pembelajaran dan penguasaan kosakata terhadap kemampuan memahami wacana Bahasa Inggris.


Alt. Description

The objectives of this research were to find out the effects of instructional strategy and vocabulary knowledge on students achievement in English reading text. This research was conducted at SMA Kemala Bhayangkari 1 Medan, on second semester in 2006-2007 academic years to the tenth year students, and the subject of research were 80 students of two class. The method of research done under quasy experimental with factorial design 2x2. The sample was taken with cluster random sampling technique. Instrument of the research to get data by using test, and the test was given to the eleventh class first to analyze the validity and reliability of the test. The data were analyzed by anova two ways. The result showed (1) the everage of students achievement in English Reading Text by Meaningful Instructional Strategy is higher than those by Conventional Instructional Strategy, it was proved by the Fhitung = 11,09 > Ftabel = 3,96 with a = 0,05 , (2) the students with a high level of vocabulary knowledge is higher than those in a low level on achievement in English reading text, it was proved by Fhitung 21,62 > Ftabel = 3,96 with α= 0,05 , and (3) there is interaction between instructional strategies and level of vocabulary knowledge on achievement in English reading text, that proved by Fhitung 6,59 > Ftabel = 3.96 with α = 0,05 . The next test is used Scheffe test which prove that students who have high vocabulary knowledge which taught by meaningful instructional strategy acquire higher achievement in English reading text than those who taught by conventional strategy. Meanwhile students who have low vocabulary knowledge acquire higher achievement in English reading text if taught by conventional instructional strategy. The conclusion of this research are state that the meaningful instructional strategy has higher effect on achievement in English reading text than conventional instructional strategy, while the achievement of students in English reading text who have higher knoiwledge of vocabulary was higher than students who have low vocabulary knowledge, and there is interaction between instructional strategy and vocabulary knowledge on achievement in English reading text.

Contributor:
  1. Prof. Dr. Muhammad Badiran, M.Pd
  2. Prof. Dr. H. Abd. Muin Sibuea, M.Pd
Date Create:08/09/2007
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-563
Collection ID:563
Call Number:371.3 Cha p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2012 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-strategi-pembelajaran-dan-penguasaan-kosakata-terhadap-kemampuan-memahami-wacana-bahasa-inggris-siswa-kelas-x-sma-kemala-bhayangkara-1-medan-563.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-563-055020373 Abstrak.pdf - 520 KB
  2.  UNIMED-Master-563-055020373 Kata Pengantar.pdf - 637 KB
  3.  UNIMED-Master-563-055020373 Daftar Isi.pdf - 1352 KB
  4.  UNIMED-Master-563-055020373 Bab I.pdf - 2392 KB
  5.  UNIMED-Master-563-055020373 Bab II.pdf - 5157 KB
  6.  UNIMED-Master-563-055020373 Bab V.pdf - 8103 KB
  7.  UNIMED-Master-563-055020373 Daftar Pustaka.pdf - 8390 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Kosakata , Pembelaran , Strategi , Strategi Pembelaran , Wacana



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




14630132


Visitors Today : 508
Total Visitor : 1097701

Hits Today : 27659
Total Hits : 14630132

Visitors Online: 13


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.205.179.23
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan