EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by chizty_niez@yahoo.com at 15/07/2013 08:36:54  •  257 Views


PENGARUH STRATEGI PEMBELAJARAN DAN KOMUNIKASI INTERPERSONAL TERHADAP HASIL BELAJAR BAHASA INGGRIS SISWA KELAS VIII SMP NEGERI 28 MEDAN TAHUN PELAJARAN 2011/2012

The effect of learning strategy and interpersonal communication towards the result of English of the 8th grade students of SMP Negeri 28 Medan in Academic Year of 2011/2012

Created by :
Lily ( 8106121014 )



SubjectLEARNING STRATEGIES
Alt. Subject Bahasa Inggris
KeywordKomunikasi interpersonal
Strategi pembelajaran genius
Strategi pembelajaran ekspositori

Description:

Tesis ini berjudul Pengaruh Strategi Pembelajaran dan Komunikasi Interpersonal terhadap Hasil Belajar Bahasa Inggris Siswa Kelas VIII SMP Negeri 28 Medan Tahun Ajaran 2011/2012 yang terdiri dari 5 Bab. Bab I berisi tentang hal-hal yang berhubungan dengan masalah termasuk di dalamnya tujuan dari penelitian yaitu menemukan; 1) perbedaan hasil belajar bahasa Inggris siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran genius dan siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran ekspositori; 2) perbedaan hasil belajar bahasa Inggris siswa dengan komunikasi interpersonal terbuka dan siswa dengan komunikasi interpersonal tertutup; 3) interaksi antara strategi pembelajaran dan komunikasi interpersonal dalam mempengaruhi hasil belajar bahasa Inggris siswa. Bab II menyajikan teori, kerangka pikir, dan hipotesis. Sementara bab III menyajikan metodologi penelitian yang digunakan untuk mendapatkan data dari sampel penelitian yaitu 79 orang siswa kelas VIII SMP Negeri 28 Medan untuk dianalisis dan menemukan jawaban serta membuktikan hipotesis penelitian yang diajukan. Instrumen penelitian yang digunakan dalam mengumpulkan data adalah tes untuk hasil belajar dan angket untuk komunikasi interpersonal. Metoda penelitian berbentuk quasi eksperimen dengan desain factorial 2x2. Teknik analisis data yang digunakan adalah Analisis dua jalur pada taraf signifikan α = 0,05. Bab IV menyajikan hasil dan pembahasan penelitian, dan bab V merupakan kesimpulan, implikasi dan saran. Hasil penelitian mengindikasikan bahwa; 1) hasil belajar bahasa Inggris siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran Genius lebih tinggi daripada siswa yang diajar dengan strategi pembelajaran ekspositori (F hitung = 51,34 > F tabel = 3,97); 2) ada perbedaan signifikan yang ditemukan antara hasil belajar siswa dengan komunikasi interpersonal terbuka dan siswa dengan komunikasi interpersonal tertutup (F hitung = 7,82 > F table = 3,97); 3) ada interaksi antara strategi pembelajaran dan komunikasi interpersonal dalam mempengaruhi hasil belajar bahasa Inggris siswa. (F hitung = 131,89 > F table = 3,97) Hasil penelitian dapat disimpulkan sebagai berikut; strategi pembelajaran genius akan lebih baik diterapkan pada siswa dengan komunikasi interpersonal terbuka sedangkan strategi pembelajaran ekspositori akan lebih baik diterapkan pada siswa dengan komunikasi interpersonal tertutup dan bahwa ada interaksi antara strategi pembelajaran dan komunikasi interpersonal dalam mempengaruhi hasil belajar bahasa Inggris siswa. Implikasi penelitian menyatakan bahwa strategi pembelajaran genius adalah strategi yang cocok untuk digunakan dalam pembelajaran bahasa Inggris sesuai dengan karakteristik mata pelajaran bahasa Inggris sebagaimana juga komunikasi interpersonal sebagai karakteristik siswa.


Alt. Description

This thesis is titled The Effect of Learning Strategy and Interpersonal Communication Towards The Result of English of The 8th Grade Students of SMP Negeri 28 Medan in Academic Year 2011/2012 which consists of 5 chapters. Chapter I presents anything dealing with problems of the research including the research aims; 1) the difference of the result of English between the students who are taught using genius learning strategy and the students who are taught by using expository learning strategy; 2) the difference of the result of English between the students with open interpersonal communication and the students with close interpersonal communication; 3) the interaction between learning strategy and interpersonal communication in affecting the students result of English. Chapter II presents theory, mind concept and hypothesis. Whilst, chapter III presents the research methodology conducted to obtain data from the research sample that is 79 students of SMP Negeri 28 Medan to be analyzed to find the answer and prove the hypothesis. The research instruments applied to collect the data are a test on the result of English and questionnaire for interpersonal communication. The method of research is quasi experiment by designing factorial research 2 x 2. Technique of analyzing data used is ANAVA at the level of significant α = 0.05. Chapter IV presents the result and discussion of the research, and chapter V presents conclusion, implication and suggestion. The research result indicates that: 1) the result of English of the students who are taught using genius learning strategy is higher than the students who are taught by using expository learning strategy (Fcounting = 51, > 34 Ftable = 37,); 2) there is a difference found significantly between the result of English of the students with open interpersonal communication and those with close interpersonal communication (Fcounting = 7,82, > Ftable = 3,97); 3) there is interaction between learning strategy and interpersonal communication in effecting the students result of English (Fcounting = 131,89 > Ftable = 3,97). The result of the research can be concluded as follows; the genius learning strategy is better applied to the students with the open interpersonal communication while the expository learning strategy is better applied to the students with the close interpersonal communication and there is interaction between learning strategy and interpersonal communication in affecting student result of English. The implication states that genius learning strategy is an appropriate strategy to apply in teaching English based on the characteristic of English as well as interpersonal communication.

Contributor:
  1. Prof. Dr. Effendi Napitupulu, M.Pd
  2. Prof. Dr. Julaga Situmorang, M.Pd
Date Create:28/06/2012
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-130076
Collection ID:130076
Call Number:373.236 Lil p


Source :
UPT. PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2013 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-strategi-pembelajaran-dan-komunikasi-interpersonal-terhadap-hasil-belajar-bahasa-inggris-siswa-kelas-viii-smp-negeri-28-medan-tahun-pelajaran-20112012-26398.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Judul.pdf - 175 KB
  2.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Lembar Pengesahan.pdf - 404 KB
  3.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Abstrak.pdf - 211 KB
  4.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Kata Pengantar.pdf - 246 KB
  5.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Daftar Isi.pdf - 206 KB
  6.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Daftar Tabel.pdf - 215 KB
  7.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Daftar Gambar.pdf - 154 KB
  8.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Daftar Bagan.pdf - 153 KB
  9.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Daftar Lampiran.pdf - 147 KB
  10.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Bab I.pdf - 617 KB
  11.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Bab V.pdf - 317 KB
  12.  UNIMED-Master-26398-8106121014 Daftar Pustaka.pdf - 225 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

  1. UNIMED-Master-26398-8106121014 Bab II.pdf - 2285 KB
  2. UNIMED-Master-26398-8106121014 Bab III.pdf - 1128 KB
  3. UNIMED-Master-26398-8106121014 Bab IV.pdf - 2143 KB
  4. UNIMED-Master-26398-8106121014 Lampiran.pdf - 7690 KB


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...



 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Komunikasi , Komunikasi interpersonal , Strategi , Strategi pembelajaran ekspositori , Strategi pembelajaran genius , ekspositori , genius , interpersonal , pembelajaran



Untitled Document Mohon Bantuan Untuk Mengisi Kuisioner ini Untuk Kepentingan Penelitian Tentang Repository UNIMED
>>> KLIK DISINI <<<


Untitled

12178692


Visitors Today : 1334
Total Visitor : 907631

Hits Today : 8309
Total Hits : 12178692

Visitors Online: 18


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.205.160.82
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan