EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Undergraduate Theses » Pendidikan Administrasi Perkantoran - S1
Posted by gunungteritit@yahoo.com at 22/08/2013 10:35:28  •  300 Views


PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN RECIPROCAL TEACHING TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS X DI SMA SWASTA GKPI PADANG BULAN T.A 2012/2013

Created by :
Simbolon, Jefri Judika A ( 708310068 )



SubjectOFFICE MANAGEMENT-STUDY AND TEACHING
Alt. Subject PERKANTORAN
MANAJEMEN
KeywordModel Pembelajaran
Reciprocal Teaching
Pembelajaran Konvensional
Hasil Belajar

Description:

Tujuan dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh model pembelajaran Reciprocal Teaching terhadap hasil belajar siswa kelas X di SMA Swasta GKPI Padang Bulan T.A 2012/2013. Penelitian ini dilaksanakan di kelas X SMA Swasta GKPI Padang Bulan Tahun Ajaran 2012/2013. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh kelas X SMA Swasta GKPI Padang Bulan Tahun Ajaran 2012/2013 yang terdiri dari 2 kelas. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini yaitu kelas X1 sebagai kelas eksperimen dan X2 sebagai kelas kontrol. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah total sampling. Instrumen atau teknik pengumpulan data dalam penelitian ini adalah tes hasil belajar dalam bentuk multiple choice sebanyak 20 soal yang terlebih dahulu telah diuji validitas dan realibilitasnya dan dari hasil perhitungan tes hasil belajar adalah valid dan reliabel. Teknik analisis data yang dipergunakan adalah uji normalitas, uji homogenitas dan uji hipotesis dengan menggunakan rumus t. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hasil belajar yang diajarkan dengan model pembelajaran Reciprocal Teaching lebih tinggi dari hasil belajar siswa yang diajarakan dengan model pembelajaran konvensional. Hasil uji statistik menunjukkan hasil belajar siswa dengan model pembelajaran Reciprocal Teaching adalah pretes sebesar 46,87 dan postes sebesar 78,25 sedangkan hasil belajar siswa yang menggunakan model pembelajaran konvensional adalah pretes sebesar 39,87 dan postes sebesar 64,75. Hasil pengujian hipotesis yang diperoleh diperoleh thitung> ttabel yaitu 7,05> 1,673 pada taraf signifikansi 95% dan α = 0,05. Hal ini berarti bahwa Ha diterima dan Ho ditolak yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan penggunaan model pembelajaran Reciprocal Teaching terhadap hasil belajar siswa kelas X SMA Swasta GKPI Padang Bulan T.A 2012/2013.


Alt. Description

The pirpose of this study was to determine the influence of team games tournament model againts student learning outcomes class X student SMA Swasta GKPI Padang Bulan F.A 2012/2013. The research was carried out in class X SMA Swasta GKPI Padang BulanFY 2012/2013. The population in this study is whole class X SMA Swasta GKPI Padang Bulan FY 2012/2013 which consist of 2 classes. The sample used in this study clas X1 as an experimental and as a class X2 controls. The sampling technique used was total sampling. Instrumen or techniques of data colection in this study is to learn the test result in the from of 20 multiple choice items that have been tested first and reabilitas and validity of test result of calculation result of learning is valid adn reliabel. The analyzed through the test of normality, homogenety, and test the hypothesis using the formulates t. The result showed that the learning outcomes of students taught with conventional learning models. Statistical test result show students learning model with Reciprocal Teaching is a pretest of 46,87 and 78,25 for posttest while learning outcomes of students taugh with the conventional learning model is a pretest 39,87 and 64,75 for posttest. The results obtained by testing the hypothesis that thitung> ttabel is 7,05> 1,673 at significant level 95% and α = 0,05. Thus we can conclude that there is influence learning models Reciprocal Teaching outcomes class X student SMA Swasta GKPI Padang Bulan Field Year 2012/2013.

Contributor:
  1. Khairuddin E Tambunan,M.Si
Date Create:04/03/2013
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Undergraduate-SK131020
Collection ID:SK131020
Call Number:651.307 1 Sim p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright@2013 by Unimed Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-model-pembelajaran-reciprocal-teaching-terhadap-hasil-belajar-siswa-kelas-x-di-sma-swasta-gkpi-padang-bulan-ta-20122013-27969.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-COVER.pdf - 94 KB
  2.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-LEMBAR PERSETUJUAN DAN PENGESAHAN.pdf - 139 KB
  3.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-ABSTRAK.pdf - 188 KB
  4.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-KATA PENGANTAR.pdf - 213 KB
  5.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-DAFTAR ISI.pdf - 318 KB
  6.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-DAFTAR PUSTAKA.pdf - 173 KB
  7.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-BAB I.pdf - 355 KB
  8.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-BAB V.pdf - 164 KB
  9.  UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-DAFTAR RIWAYAT HIDUP.pdf - 116 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

  1. UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-BAB II.pdf - 1021 KB
  2. UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-BAB III.pdf - 871 KB
  3. UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-BAB IV.pdf - 635 KB
  4. UNIMED-Undergraduate-27969-708310068-LAMPIRAN.pdf - 3374 KB


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...



 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Belajar , Hasil , Hasil Belajar , Konvensional , Model , Model Pembelajaran , Pembelajaran , Pembelajaran Konvensional , Reciprocal , Reciprocal Teaching , Teaching



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




16589802


Visitors Today : 758
Total Visitor : 1248975

Hits Today : 12738
Total Hits : 16589802

Visitors Online: 23


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.161.214.221
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan