EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by dedek88954@gmail.com at 21/05/2012 10:02:18  •  516 Views


PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN DAN GAYA BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA SMA NEGERI 1 RANTAU UTARA KABUPATEN LABUHAN BATU

The influence of cooperative learning model andlearning style on the students achievenent in mathematics at Senior HighSchool (SMA Negeri 1) Rantau UtaraNegeri 1) Stabat

Created by :
Nuraina ( 045020278 )



SubjectSTUDY SKILLS
MATHEMATIC-STUDY AND TEACHING
INSTRUCTIONAL SYSTEM-DESIGN
Alt. Subject KEMAMPUAN BELAJAR
STUDI DAN PENGAJARAN MATEMATIKA
SISTEM INSTRUKSIONAL
KeywordGaya Belajar
Hasil Belajar Matematika

Description:

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh model pembelajaran kooperatif terhadap hash belajar Matematika, gaya belajar terhadap hasil belajar matematika, dan iteraksi antara model pembelajaran dan gaya belajar terhadap hasil belajar matematika siswa. Penelitian ini merupakan penelitian kuasi eksperimen. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 240 orang yang berasal dari 6 kelas X SMA Negeri 1 Rantau Utara. Sedangkan sampel berjumlah 80 orang yang diambil dari 2 kelas dengan menggunakan cluster sampling. Sebelum perlakuan diberikan terlebih dahulu sampel penelitian yang diberikan tes gaya belajar untuk membedakan jenis gaya belajar yang dimiliki oleh siswa. Tes hasil belajar yang digunakan untuk menguji hipotesis penelitian terlebih dahulu diujicobakan untuk mengetahui tingkat validitas dan reliabilitas tes. Hasil yang diperoleh dari 48 soal yang diujikan sebanyak 40 soal saja yang memenuhi persyaratan. Statistik yang digunakan dalam penelitian ini adalah statistik deskriptif untuk menyajikan data dan statistik inferensial untuk menguji hipotesis penelitian. Hipotesis penelitian diuji dengan menggunakan Anava 2 jalur yang sebelumnya, terlebih dahulu dilakukan uji persyaratan analisis data yaitu uji normalitas dengan Liliefors dan uji homogenitas varians dengan uji Bartlet. Hash pengujian hipotesis menunjukkan bahwa terdapat pengaruh model pembelajaran terhadap hasil belajar matematika. Hal ini ditunjukkan oleh Fhitung = 42,43 > Ftabel = 3,97 pada taraf signifikan α = 0,05 dengan dk = (1,74). Ini berarti terdapat pengaruh model pembelajaran kooperatif dan gaya belajar terhadap hasil belajar matematika. Hal ini ditunjukkan oleh Fhitung = 124,49 > Ftabel = 3,12 pada taraf signifikan α= 0,05 dengan dk = (2,74), dan terdapat interaksi antara model pembelajaran dan gaya belajar terhadap hasil belajar matematika siswa. Hal ini ditunjukkan oleh Fhitung = 41,22 > Ftabel = 3,12 pada taraf signifikan α= 0,05 dengan dk = (2,74).


Alt. Description

This Study is aimed at finding out the influence of cooperative learning model on the students achievement on Mathematics, learning style on students achievement in Mathematics, and interaction between learning model and learning style on students achievement on Mathematics. This is a quasy experiment study, The population for this study were 240 persons out of 6 classes X SMA Negeri 1 Rantau Utara and 80 students out of classes were taken as sample using cluster sampling. Before doing the action, a learning style test was given to the sample to differentiate the students style. The learning result test used to measure the hypotesis was tasted to measure the valid and reliability. Having been tasted, 40 from 48 question were applicable. Descriptive statistics was used for the data and inferential statistics was used to measure test using Liliofors test and homogeneity test warians using Bartlet test were done for analising the test. The data analysis result showed that : there is an influence of cooperative learning model on the students achievement on mathematics with Fratio = 42.43 > Ftable = 3.97 on a = 0.05 with dk = (1.74). There is an influence of learning style on the students achievement on Mathematics learning model and learning style on the students achievement on Mathematics with fratio = 41.22 > Ftable = 3.12 on α 0.05 with dk = (234):

Contributor:
  1. Prof. Dr. Julaga Situmorang, M.Pd
  2. Prof. Binsar Panjaitan, M.Pd
Date Create:07/03/2007
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-586
Collection ID:586
Call Number:371.3 Nur p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2012 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-model-pembelajaran-dan-gaya-belajar-terhadap-hasil-belajar-matematika-siswa-sma-negeri-1-rantau-utara-kabupaten-labuhan-batu-586.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-586-045020278 Abstrak.pdf - 444 KB
  2.  UNIMED-Master-586-045020278 Kata Pengantar.pdf - 593 KB
  3.  UNIMED-Master-586-045020278 Daftar Isi.pdf - 988 KB
  4.  UNIMED-Master-586-045020278 Bab I.pdf - 1672 KB
  5.  UNIMED-Master-586-045020278 Bab II.pdf - 4208 KB
  6.  UNIMED-Master-586-045020278 Bab V.pdf - 8204 KB
  7.  UNIMED-Master-586-045020278 Daftar Pustaka.pdf - 8364 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Belajar , Gaya , Gaya Belajar , Hasil , Hasil Belajar Matematika , Matematika



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




17456812


Visitors Today : 422
Total Visitor : 1338669

Hits Today : 9931
Total Hits : 17456812

Visitors Online: 24


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.82.190.130
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan