EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by dedek88954@gmail.com at 21/05/2012 10:02:18  •  893 Views


PENGARUH METODE MEMBACA DAN GAYA BELAJAR TERHADAP KEMAMPUAN MEMBACA PADA MATA PELAJARAN BAHASA INDONESIA SISWA SMA KEMALA BHAYANGKARA 1 MEDAN

The influence of reading method and learning style toward reading ability for Indonesian language studies of the student SMA Kemala Bhayangkari I Medan

Created by :
Sitepu, Yulia Kurnia Sari ( 055020394 )



SubjectINDONESIAN LANGUAGE
READING (SECONDARY)
Alt. Subject BAHASA INDONESIA
MEMBACA
KeywordGaya Belajar
Membaca

Description:

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: 1) Perbedaan hasil belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia siswa yang diajar dengan menggunakan metode membaca SQ3R dan dengan menggunakan metode membaca Quantum Reading. 2) Perbedaan hasil belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia siswa yang memiliki kecenderungan gaya belajar visual dan dengan siswa yang memiliki kecendenmgan gaya belajar auditori. 3) Interaksi antara metode membaca dengan gaya belajar siswa dalam membenian pengaruh terhadap hash belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia. Penelitian ini dilaksanakan di SMA Kemala Bhayangkari I Medan pada semester 2 Tabun Pelajaran 2007/ 2008. Metode penelitian ini adalah quasi eksperimen dengan rancangan faktorial 2 x 2. Variabel bebas penelitian ini adalah (1) metode membaca dan (2) gaya belajar, sedangkan variabel teniatnya adalah hash belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia. Populasi penelitian ini adalah kelas X SMA Kemala Bhayangkari I Medan. Sedangkan sampelnya dipilih berdasarkan teknik cluster random sampling yaitu kelas X-1 dan X-3 yang berjumlah 67 siswa. Instrumen yang digunakan untuk mengumpulkan data adalah (1) tes hash belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia yang berbentuk objektif tes dengan jumlah soal sebanyak 35 soal dan jumlah option sebanyak 5. Sedangkan tes gaya belajar siswa diberikan dalam bentuk angket yang berjumlah 24 pernyataan yang diadopsi langsung dan angket Gunawan dalam bukunya Genius Learning Strategy. Teknik analisa data menggunakan ANAVA 2 x 2 pada taraf signifikansi a = 0,05. Temuan penelitian ini adalah: (1) hasil belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia siswa yang diajar dengan metode SQ3R lebih tinggi daripada basil belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia siswa yang diajar dengan metode Quantum Reading (Fhatun= 39,53 > Ft95 (1.63) = 3,994). (2) Terdapat perbedaan yang signifikan antara basil belajar kemampuan membaca pada mata pelajaran Bahasa Indonesia siswa yang memihici kecendenmgan gaya belajar Visual dengan hasil belajar kemampuan membaca siswa yang memiliki kecendenmgan gaya belajar Auditori (Fbi = 5,74 > Fr 95 (1.63) = 3,994). (3) Terdapat interaksi antara metode membaca dengan gaya belajar dalam mempengaruhi hasil belajar kemampuan membaca pada mats pelajaran Bahasa Indonesia siswa (Fhitun = 6,55 > Ft95 (1.63) = 3,994).


Alt. Description

This research is aim to finding out 1) The differences between study result Indonesian lesson reading ability of student who are taught by S01 . method and Quantum Reading method. 2) The differences between study result Indonesian lesson reading ability of visual and auditori students, and 3) The interaction between reading method and learning style on giving the effect toward reading ability for Indonesian language studies. This research was conducted at SMA Kemala Bhayangkari I Medan on second semester of the 2007/ 2008. The method of this research is a quasi experiment with 2,x 2 factorial design. The _independent variable of this research is reading method and learning style, while the dependent variable is reading ability. The population of this research was X grade of SMA Kemala Bhayangkari I Medan. The sample chooser by cluster random sampling wich is class X-1 and of X-3 with 67 students. For class of X-1 taught by SQ3R method and for class of X-3 used by Quantum Reading method. The used instrument to collect the data is (1) The result of reading ability for Indonesian language studies whit 35 question objective test and 5 optional. To get data of learning style student used 24 adopted statement was from Gunawan in the book of Genius of Learning Strategy. Technique analyse data use ANAVA 2 x 2 on significance scale 5%. The result of this research this research show that (1) the students wich taught by SQ3R method is better than Quantum Reading method (Fhitung = 39.53 > Ft95 (1.63) = 3.994). (2) There is significance difference between reading ability result of Indonesia Language Studies of visual student and auditori student (Fhitung = 5.74 > Fo5 (1.63) = 3.994). (3) There is interaction between reading method with learning style on influence the result reading ability of Indonesia Language Studies ( Fhiti„,8 = 6.55 > Ft95 (1.63) = 3.994).

Contributor:
  1. Prof. Dr. Julaga Situmorang, M.Pd
  2. Prof. Dr. Efendi Napitupulu, M.Pd
Date Create:21/05/2012
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-531
Collection ID:531
Call Number:371.302 81 Sit p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2012 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-metode-membaca-dan-gaya-belajar-terhadap-kemampuan-membaca-pada-mata-pelajaran-bahasa-indonesia-siswa-sma-kemala-bhayangkara-1-medan-531.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-531-055020394 - Abstrak.pdf - 238 KB
  2.  UNIMED-Master-531-055020394 - Kata Pengantar.pdf - 201 KB
  3.  UNIMED-Master-531-055020394 - Daftatr Isi.pdf - 716 KB
  4.  UNIMED-Master-531-055020394 - Bab I.pdf - 778 KB
  5.  UNIMED-Master-531-055020394 - Bab II.pdf - 3145 KB
  6.  UNIMED-Master-531-055020394 - Bab V.pdf - 271 KB
  7.  UNIMED-Master-531-055020394 - Daftar Pustaka.pdf - 161 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...

     No related subject found !




HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Belajar , Gaya , Gaya Belajar , Membaca



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




15410942


Visitors Today : 108
Total Visitor : 1144082

Hits Today : 2671
Total Hits : 15410942

Visitors Online: 23


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.197.42.206
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan