EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by dedek88954@gmail.com at 21/05/2012 10:02:18  •  689 Views


PENGARUH METODE PEMBELAJARAN DAN KONSEP DIRI TERHADAP HASIL BELAJAR SAINS BIOLOGI SISWA SMP NEGERI 2 PORSEA

The influence of instructional method and student self concept on the learning outcome of Biology Science

Created by :
Siahaan, Sri Hartati ( 055020368 )



SubjectLEARNING STRATEGIES
SECONDARY SCHOOL
BIOLOGY-STUDY AND TEACHING
Alt. Subject STRATEGI PEMBELAJARAN
SEKOLAH MENENGAH PERTAMA
STUDID AN PEMBELAJARAN BIOLOGI
KeywordKonsep Diri
Hasil Belajar Biologi
Siswa

Description:

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1) perbedaan antara siswa hasil belajar dalam ilmu Biologi diajarkan dengan metode penemuan dan metode konvensional. (2) perbedaan Konsep Diri siswa. (3) interaksi antara metode Instuctional dan konsep diri dalam mempengaruhi outome belajar ilmu Biologi. Penelitian ini dilakukan di SMP Negeri 2 Porsea Kabupaten Toba Samosir, Sumatera Utara, dengan menggunakan metode eksperimen semu dengan 2 x 2 siswa faktorial desain sampel 74 yang diambil oleh cluster random sampling. Instrumen penelitian ini adalah konsep self test dan uji biologi. Pengujian statistik yang digunakan dalam penelitian tersebut adalah statistik deskriptif untuk menyajikan data dan untuk cara inferensial statis 2 ANOVA digunakan. Sebelum cara 2 ANOVA digunakan pertama kali uji bersyarat dari analisis tanggal, yaitu: uji normalitas sementara Liliefors dan Homogereity uji varians dengan Bartlett pada tingkat signifikansi a = 0,05 The 2 x 2 ANOVA pengujian hipotesis pada tingkat signifikansi a = 0,05 menunjukkan bahwa siswa pemikiran manusia dengan metode penemuan memiliki hasil belajar yang lebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang diajarkan dengan metode konvensional. Hal ini terbukti dengan Fhitung 5,43> Ftabel = 3. 98 pada tingkat signifikansi a = 0,05. Siswa dengan konsep diri positif hasil belajar lebih tinggi dari siswa dengan konsep diri negatif ini adalah dengan Fhitung = 4,41> Ftabel = 4,04 pada tingkat signifikansi a = 0,05 dengan tingkat akurasi = (1,24). Dan ada interaksi antara Metode Instruksional dan Konsep Diri siswa menjulang dari hasil Ilmu Biologi ini ditunjukkan oleh Fc.unt = 21,25> Ftabk = 3.98 pada tingkat signifikansi a = 0,05. Dengan menindaklanjuti pengujian menggunakan uji Scheffe. Ada beberapa cara untuk hasil ilmu biologi perbaikan seperti menggunakan metode penemuan dan Konsep diri merupakan salah satu faktor terhadap hasil belajar Biologi Ilmu.


Alt. Description

This research was aimed to find out : (1) the difference between students learning outcome in Biology science taught with the discovery method and conventional method. (2) the difference of student Self Concept. (3) the interaction between Instuctional Method and Self concept in influencing the learning outome of Biology science. This research was conducted in SMP Negeri 2 Porsea Kabupaten Toba Samosir, North Sumatera, using quasy experiment method with 2 x 2 factorial design 74 sample students that were taken by cluster random sampling. The instrument of this research were self concept test and biology test. The Statistical testing applied in those study was descriptive statistic to present the data and for inferential static 2 way ANOVA was used. Before the 2 way ANOVA was used first the conditional test of date analysis, i.e: normality test while Liliefors and Homogereity variance test with Bartlett at the level significance a = 0,05 The 2 x 2 ANOVA hypothesis testing at the level significance a = 0.05 shows that students tought with Discovery Method had a higher learning outcome compared to students taught with Conventional Method. This was proved by Fcount 5.43 > Ftable = 3. 98 at the level of significance a = 0.05. Students with positive self concept the learning outcome was higher than student with negative self concept this was by Fcount = 4.41 > Ftable = 4.04 the level of significance a = 0.05 with level of accuracy = (1,24). And there was interaction between Instructional Method and student Self Concept towered of Biology Science outcome this was shown by Fc.unt = 21.25 > Ftabk = 3.98 at the level of significance a = 0.05. With the follow up testing using Scheffe test. There are a few ways to improvement biology science outcomes such as using discovery method and Self concept is one of the factor toward the learning outcome of Biology Sciences.

Contributor:
  1. Prof. Dr. Efendi Napitupulu, M.Pd
  2. Prof. Dr. Belferik Manullang
Date Create:18/02/2009
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-634
Collection ID:634
Call Number:371.3 Sia p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2012 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-metode-pembelajaran-dan-konsep-diri-terhadap-hasil-belajar-sains-biologi-siswa-smp-negeri-2-porsea-634.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-634-055020352 - Abstrak.pdf - 228 KB
  2.  UNIMED-Master-634-055020352 - Kata Pengantar.pdf - 155 KB
  3.  UNIMED-Master-634-055020352 - Daftar Isi.pdf - 396 KB
  4.  UNIMED-Master-634-055020352 - Bab I.pdf - 665 KB
  5.  UNIMED-Master-634-055020352 - Bab II.pdf - 2635 KB
  6.  UNIMED-Master-634-055020352 - Bab V.pdf - 310 KB
  7.  UNIMED-Master-634-055020352 - Daftar Pustaka.pdf - 193 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Belajar , Biologi , Diri , Hasil , Hasil Belajar Biologi , Konsep , Konsep Diri , Siswa



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




16741299


Visitors Today : 159
Total Visitor : 1266482

Hits Today : 4453
Total Hits : 16741299

Visitors Online: 18


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.227.171.163
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan