EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Negeri Medan


Jalan Willem Iskandar, Pasar V - Kotak Pos No. 1589 Medan 20221

Phone : 061-6624102, 6613365
Fax : 061-6624102
E-mail : -
Website : http://library.unimed.ac.id

Support (Customer Service) :
timrepository@yahoo.co.id






Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Donni Yudha Prawira


Muhammad Iqbal


Cut Lidya Mutia


Tessa Simahate


Siti Nurbaidah


Harly Christy Siagian


Catur Dedek Khadijah




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UNIMED » Master Theses » Teknologi Pendidikan - S2
Posted by dedek88954@gmail.com at 21/05/2012 10:02:18  •  906 Views


PENGARUH PENDEKATAN PEMBELAJARAN DAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR BAHASA INGGRIS SISWA MADRASAH TSANAWIYAH NEGERI PEMATANG SIANTAR

The effect of instructional approach and verbal ability toward student achievement in English at state Senior Midle School 2 Pematang Siantar

Created by :
Sihotang, Junaini ( 061188230036 )



SubjectENGLISH LANGUAGE-STUDY AND TEACHING
ELEMENTARY SCHOOL
Alt. Subject STUDI DAN PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS
SEKOLAH MENENGAHY PERTAMA
KeywordMotivasi Belajar
Hasil Belajar
Bahasa Inggris
Siswa

Description:

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahaui hasil belajar bahasa Inggris antara siswa yang diajar dengan pendekatan komunikatif dan siswa yang diajar dengan pendekatan struktural, mengetahui perbedaan hasil belajar bahasa Inggris antara siswa yang memiliki Motivasi Belajar tinggi dan siswa yang memiliki Motivasi Belajar rendah serta mengetahui apakah ada interaksi antara pendekatan pembelajaran dan Motivasi Belajar siswa terhadap hasil belajar bahasa Inggris siswa. Penelitian ini merupakan quasi experimental research yang dilaksanakan di Madrasah Tsanawiyah Negeri 1 Pematang Siantar. Populasi dalam penelitian ini terdiri dari 120 orang siswa dan sampel berjumlah 80 orang yang diambil dengan cluster random sampling yang terdiri dari 40 orang siswa kelas IX IPA dengan pendekatan komunikatif dan 34 orang siswa kelas IX dengan pendekatan struktural. Tes diberikan kepada siswa untuk mengklasifikasikan Motivasi Belajar yang dimiliki siswa yaitu Motivasi Belajar tinggi dan rendah. Untuk tes Motivasi Belajar tes terlebih dahulu di uji cobakan, dan berdasarkan uji cobs tes dari 40 tes terdapat 36 tes yang valid dan 4 tes yang tidak valid. Untuk menguji hipotesis, hasil belajar bahasa Inggris digunakan hasil belajar bahasa Inggris siswa yang memiliki Motivasi Belajar tinggi dan hasil belajar siswa yang memiliki Motivasi Belajar rendah. Uji statistik yang digunakan dalam penelitian ini adalah statistik deskriptif untuk menyajikan data dan statistik inferensial digunakan ANAVA 2 jalur, sebelum ANAVA 2 jalur digunalcan terlebih dahulu dilakukan uji analisis data yaitu uji normalitas dan uji homogenitas. Instrumen yang digunalcan untuk hasil belajar bahasa Inggris adalah pilihan berganda yang berjumlah 36 butir soal dimana reliabilitas tes yaitu 0,852 yang menggtmalcan rumus K由 20. Hasil pengujian menunjukkan bahwa siswa yang diajar dengan pendekatan komunikatif memiliki hasil belajar bahasa Inggris yang lebih tinggi dibandingkan dengan siswa yang diajar dengan pendekatan strulctural. Ini ditunjukkan dari = 58,74 > Ftabeigko5) = 3,968 pada taraf signifikan a = 0,05. Siswa yang memiliki kemampuan Motivasi Belajar tinggi akan memperoleh hasil belajar yang lebih tinggi daripada siswa yang memiliki Motivasi Belajar rendah. Ini ditunjukkan dari = 37,81 < Ftsbewtop = 3,968 pada taraf signifikan a = 0,05. Terdapat interaksi antara pendekatan pembelajaran dan Motivasi Belajar terhadap basil belajar bahasa Inggris. Ini ditunjukkan dari Fig = 13,61 lebih besar dari Ftabeigkos) = 3,968 pada taraf signifikan a = 0,05. Hipotesis telah menunjukkan bahwa siswa yang diajar dengan pendekatan komunikatif akan mendapat hasil belajar yang lebih tinggi dibandinglcan dengan siswa yang diajar dengan pendekatan struktural. Siswa yang memilild Motivasi Belajar renclah akan memberikan hasil belajar yang lebih tinggi jika diajarkan dengan pendekatan struktural dibandingkan siswa yang diajarkan dengan pendekatan komunikatif. ABSTRACT


Alt. Description

The objectives of this research were to find out the difference between students learning outcome in English taught by using Communicative Approach and Structural Approach, the difference of English learning outcomes between students achivement with high and low verbal ability and to find out whether there was interaction between approach and verbal ability toward English learning outcome. This study was a quasi-experiment research which was conducted at State Senior Midle School (Sekolah Madrasah Tsanawiyah Negeri Medan : MTsN) 1 Pematang Siantar. The population of 120 students and 80 students cluster random sampling technigue, compassing 40 students grade DC-1 who got the communicative approach and 40 students grade IX-2 with structural approach. Psychology test which was given to the students for making classification, the verbal ability that has been owned by the students there was high and low verbal ability. The test used for verbal ability was Differential Aptitude Test (DAT). To the hypothesis the learning outcomes used was students which high and low verbal ability in English. The statistical testing applied in these study was descriptive statistice to present the data and for inferential static 2 way ANOVA was used. Before the 2 way ANOVA was used first the conditional test of data analysis there was normality and homogenity test. The instruments used for the learning outcomes of English were multiple-choice with 36 items with reliability 0.846 using K由 20 formula. The result of the test showed that students taught with Communicative Approach had a higher learning outcomes compared with students taught with Structural Approach. This was proved by F = 58.74 > F0,05) = 3.968 at the level of significance a = 0,05. Students with high verbal ability the learning outcomes was high than students with low verbal ability. This was proved by = 37.81 > Fiamemo5)= 3.968 at the level of significance a = 0.05. There was interaction between communicative approach and verbal ability toward learning outcomes of English. This was proved by F = 13.61 > Fteble(0,05) = 3.968 at the level of significance a = 0.05. The hypothesis were proved that students taught communicative approach got higher learning outcomes compared with taught with structural approach. Students had low verbal ability got higher learning outcomes if taught with structural approach compared with students taught with communicative approach.

Contributor:
  1. Prof. Dr. Sahat Siagian, M.Pd
  2. Prof. Dr. Efendi Napitupulu, M.Pd
Date Create:10/06/2009
Type:Text
Format:PDF
Language:Indonesian
Identifier:UNIMED-Master-715
Collection ID:715
Call Number:370.154 Sih p


Source :
UPT PERPUSTAKAAN UNIMED

Coverage :
UNIMED Community

Rights :
Copyright @2012 by UNIMED Library


Publication URL :
http://digilib.unimed.ac.id/pengaruh-pendekatan-pembelajaran-dan-motivasi-belajar-terhadap-hasil-belajar-bahasa-inggris-siswa-madrasah-tsanawiyah-negeri-pematang-siantar-715.html

Share this information to :




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Abstrak.pdf - 196 KB
  2.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Kata Pengantar.pdf - 73 KB
  3.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Daftar Isi.pdf - 402 KB
  4.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Bab I.pdf - 771 KB
  5.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Bab II.pdf - 2115 KB
  6.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Bab V.pdf - 384 KB
  7.  UNIMED-Master-715-061188230036 - Daftar Pustaka.pdf - 137 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...


[ Link of Contents]


 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

Bahasa , Bahasa Inggris , Belajar , Hasil , Hasil Belajar , Inggris , Motivasi , Motivasi Belajar , Siswa



Untitled

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Baik Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




17446806


Visitors Today : 2891
Total Visitor : 1338244

Hits Today : 31870
Total Hits : 17446806

Visitors Online: 25


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 54.197.211.197
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)


UNIMED Digital Repository Feeds


Copyright © UNIMED Library 2012 - 2014 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan